fredag 5 augusti 2011

Lök

 
Årets bästa årstid är här med sina skatter i trädgården. Jag har alltid fått uttnyttja grönsaker som någon i familjen odlat. På bilden mormor som orkar fortfarande det. Det är lite överraskande att först nu i sommar har jag lärt mig att uppskatta färsk lök. Jag har egentligen varit "hög" hela dagen för färsk lök på morgonmackorna. Det sägs att morfar kunde äta en lök som ett äpple. Jag tror att han faktiskt kunde det.

Det har varit en underbar sommar mera på Åland ån på fastlandet för mig. Det känns bara lite nostalgiskt. Som vanligt har jag inte hunnit förverkliga mina för många planer men är det inte under den mörka hösten  man brukar handarbeta här i norden.

1 kommentar:

  1. Man tror man ska hinna så mycket. Men vi får väl försöka ses nån kväll:) när skolan har startat...

    SvaraRadera