torsdag 26 januari 2012

Onni


Jag tror att nästa djur jag tovar är våran katt Onni som flyttade till "mummola" när vi flyttade till tredje våningen i ett höghus i våras. Onni fortsätter växa bra och vara lycklig.

På bilden har mormor en kofta jag stickade med natufärgat garn för cirka sjutton år sedan. Mormor använder koftan fortfarande och färgerna har hållits bra. Även pläden på bakgrunden vävdes i kypert på en vävstuga då och har naturfärgat inslag.

En låda till med naturfärgat garn i olika rosa nyanser (cirka 1 kg) hittades på vinden hos mina föräldrar och jag blev jättelycklig. Jag har vävt hela hösten med garn som hittats i mina egna källor och även repat upp några av mina egna gamla skapelser. Det enda jag köpt är lingarnet till rännigen i höstas och några små nystan i fina färger på Emmaus. Att hantverka behöver inte bli så dyrt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar