söndag 9 december 2012

Äntligen


Äntligen ljus och vilken idyllisk kall snövit början av december! Under den långa och mörka hösten har jag börjat på allvar lära mig att spinna och även självständighetsdagen firade jag vid mormors spinnrock. Egen mormor är en underbar lärare fastän hon inte tycker att mitt grepp eller min ställning är så bra (ännu). Men det rullar i varje fall. Cirka 10 gr orkar jag spinna med slända under en dag och cirka 20 gr med spinnrock. Det kan bli en tröja nästa sommar:)

 

2 kommentarer:

  1. Hej Minna, vad trevligt att läsa din post. Och en alldeles egen klok och erfaren mormor har du ocksa, ha ni bada en fin december manad. Patricia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att jag har faktiskt tur att få höra och lära mig om mormors erfarenheter:) Vintern med snö är vacker men snöstormar är förstås inte så enkla om man inte kan stanna inne i det varma huset. Ha en bra vintertid du också!

    SvaraRadera